Gamification Dolu 2017 ve İk Amatörü

Gamification Dolu 2017 yılında neler yaptık? 5 yıldır aksatmadığım yıl sonu raporunu birkaç gün gecikmeli de olsa yayınlıyorum. Bu vesileyle her sene sonu olduğu gibi 2013, 14, 15, 16 yılları kapanış yazılarımı da okudum. Son 4 yıldır yaptığım eğitim, oyunlaştırma ve motivasyon çalışmalarıma bu yıl daha çok yer verdiğimi düşünüyorum. Gamification Dolu 2017  ile bolca oyun oynadım, oyuna karıştım ve oyunlaştırdım. Hem danışmanlık, hem iş süreçlerinde hem de eğitimde birçok uygulama gerçekleştirdim. Kendi metotlarımı geliştirdim. Eğer merak ederseniz eski yıl sonu kapanış yazılarım burada:  2016, 2015, 2014, 2013

Gamification dolu 2018

Gamification Örnekleri

Bu yıl normal şirketlerden süreç oyunlaştırması ve gamification uygulamaları taleplerini oldukça fazla aldığım bir yıldı. Mesela Satışta Oyunlaştırma konusunda çalıştığım ekiple birlikte birçok çalışmalar yaptık, eğitimler verdik. Oryantasyon, performans yönetimi ve işe alım oyunlaştırması konularındaa çalışma teklifleri aldım. Takdir ve ödüllendirme, kurum kültürü uygulamalarında oyunlaştırmanın ne kadar doğru bir takviye olduğunu kanıtladım. İnsan kaynakları departmanları dışında pazarlama, satış, kampanya, kurumsal iletişim ve üst yönetimlerle de proje görüşmeleri yaptım. Aldığım geri bildirimler çok önemli ve gelişimime katkı sunuyor.

Bunların dışında da çeşitli konularda talepler aldım. Normalde eğitimde oyunlaştırma yapıyordum. Kendi eğitimlerimde ve katıldığım bazzı eğitmen arkadaşlarımın eğitimleri için destek veriyordum. Bu sene dışarıdan birkaç çalışma yapma fırsatım da oldu. Mesela varolan eğitimlerini oyunlaştırmamı isteyen değerli eğitmen arkadaşlarım oldu. Aile içinde çocuk gelişimi için oyunlaştırmayı kullanmak isteyen de. Mesela ekran bağımlılığı için uyguladığım oyunlaştırma isteyen ailede çok güzel bir dönüşüm de yaşattı. Ama yılın en ilginç talebi bambaşkaydı. Profesyonel iş dünyasından bir arkadaşım, işe giderken her sabah gördüğü bir kız ile tanışmak için benden oyunlaştırılmış destek istedi. İşte bu benim karşılaştığım en farklı talep; tanışma oyunlaştırması oldu diyebilirim =) Sonuç mu? Başarılı =)

2017 yılının bana getirdiği en değerli mutluluklarından biri de dünyanın en büyük gamification guruları listesinde yer almamdı. Bu listede 8. sıradan girdim. Bu benim için başlangıç ve 2018 yılında uluslararası anlamda da çalışmalar yapmam için büyük motivasyon oldu. İlgili yazıya buradan ulaşabilirsiniz.

 

Sadece Eğitim ve Danışmanlık mı?

Elbette hayır. Kuzenimle beraber dijital ajans projemizi geliştirdik. Orada Gamification ve Proje müdürü olarak yer aldım. Oyunlaştırma portalına AR (augmendted reality) ve VR (virtual reality) ekleyerek muhteşem bir proje oluşturduk. Oldukça maliyetli ve büyük zaman harcamamıza neden olsa da muhteşem bir tecrübe oldu. Bu yıl bol bol kod yazıp, yazılımsal konulara da koyulmuş oldum. İşin tasarım tarafının yanısıra bir de teknik tarafını da öğrenmiş oldum.

Oyunlaştırma yalnızca bir şey değildir. Birçok şeyi bir arada işleyebilen bir disiplindir. Burada, hayal gücünüz sizin en büyük yardımcınızdır!

gamifiction dolu oyun ciddi bir iştir

İk Amatörü Olarak Neler Yaptım?

2017 Mayıs ayında teknik bir arıza neticesinde blogumun veri tabanı çöktü. Mayıs sonrası ve bugüne kadar olan sayaç kullanıldığı için net istatistikler çıkmayacak maalesef. Bu sayede tüm yazılarımın görselleri ve gömülü linkleri patlamış oldu. Neyse ki içerikleri kurtarmanın bir yolunu buldum. Bu da yedekleme kültürünün bir faydası. Gelelim bu yıl oluşan istatistiklere.

 

En çok okunan yazılar:

Kötü Mülakat Nasıl Yapılır?  4575

Telefon Bağımlılığı Sorunu: Yetişkinler ve Çocuklar için   1840

Yaratıcı Cv İle Fark Yaratmak  1366

Gamification Workshop Kayıtları Başladı  1320

 

Gamification Dolu Bir Yıl Daha Başlıyor

Geçtiğimiz sene bahsettiğim kitabımda baya değişiklikler oldu. Her uygulama ve çalışmada kazandığım deneyim ve çıktıları kitaptaki bölümlere ekledikçe kitabın daha çıkmadan versiyon atlamaya başladığını farkettim. Bu yüzden kitabı önce çıkarıp sonradan diğer versiyonları eklemeye başlayacağım. Ayrıca bir kurumsal roman projem de usulca demlenmeye devam ediyor. İlk olarak oyun ve oyunlaştırma kitabı çıkması gerekiyor tabi.

Fiziksel olarak oynanabilen 2 oyun hazırlığında olduğumdan bahsetmiştim. Büyük ölçüde hazırlar. Gelişim odaklı oyun oldukları için eğitimlerimde kullanacağım. Ayrıca kurumlara özel kutu oyun tasarımı konusunda setlerimi de hazırladım. Bu konuda talepleri olan kuruma özel oyunlar üreteceğiz.

Birçok kurumda, şehirde ve zirvede oyunlaştırma anlattım. Alakasız bilgileri gerçek bilgiyle değiştirdik. Şüphesi olanları ikna edip, emin olamayanların inancını artırdık. Oyun ciddi bir iştir. Kurumlar da öyle. O halde neden ciddiyeti kavramıyorsunuz? Umarım bu sene daha çok oyunlaştırmayla dolu geçecektir. Ayrıca çeşitli sunumlarımı slide share üzerinden yayınlamaya devam ediyorum. Buradan takip etmeyi unutmayın.

Yeni bir yıl yeni ajandalar belki yeni iş belki yeni arkadaşlar. Yenilenmek herkesin ihtiyacı. Umarım yeni maceralar ve yeni heyecanlar yaşayacağınız bir yıl olur. Söz konusu 365 günlük bir takvim yılı da olsa hepimizde anlamı bir başka olacak. Bir önceki yılı aratmayan gözümüzü daha çok açtığımız, kurtları tanıyıp önlerindeki kuzu olmadığımız, daha çok hayal kurduğumuz gerçeklerle yüzleştiğimiz ve yeni şeyler denediğimiz gamification dolu bir yıl olsun. 2018 yılında da oyunla kalın, mutlu olun. #BuBıyığaGüven #Gamification



Author: Ali Cevat Ünsal
Ali Cevat Ünsal, İnsan Kaynakları Amatörü #BuBıyığaGüven #BıyıklıSohbetler #Gamification #Metafor #İnsanKaynaklari #Blogger #OyunTabanlı #eğitim #Oyunlaştırma #KarakterAnalizi

Bir Cevap Yazın

%d blogcu bunu beğendi: